wtorek, grudnia 24, 2013

Kaczor Donald i jego przyjaciele życzą Wesołych Świąt czyli Disneyowska tradycja świąteczna w Szwecji

Przede wszystkim na początek chcę życzyć wszystkim Wesołych Świąt!  Mam nadzieję że wasze święta będą radosne! :)

Post ten był ustalony na zaś, gdyż cały dzień dziś spędzamy u moich rodziców, ale stwierdziłam że w święta dam pościka świątecznego, dlatego też postanowiłam wam napisać o pewnej świetnej i przyjemnej tradycji którą Szwedzi praktykują już od 1960 roku.

Co roku, 24 Grudnia w dniu Wigilii całe rodziny po świątecznym obiedzie siadają przed telewizorem na program telewizyjny zwany 'Kalle Anka (bo tak nazywa się Kaczor Donald po Szwedzku) och hans vänner önskar God Jul' czyli na nasze 'Kaczor Donald i jego przyjaciele życzą Wesołych Świąt'.

Program trwa godzinę i w Ameryce pojawił się pierwszy raz w 1958 roku jako część serialu 'The Wonderful World of Disney' o tytule 'From All of Us to All of You'.
W czasie programu lecą stare i nowsze krótkometrażówki, sceny z różnych Disneyowskich filmów oraz zapowiedzi filmów które mają nie długo pojawić się w kinach (zapewne w tym roku będzie Kraina Lodu <3)

Program zaczyna się zawsze o 15.00 i jest to co roku program który ma największą widownie w roku.
Najlepsze jest to że oglądają to nie tylko rodziny z dziećmi ale i ludzie bezdzietni. Nikt po prostu nie może ominąć Kaczora Donalda, dla nich przegapienie programu nie byłoby pełną wigilią, tak samo jak my Polacy nie możemy sobie wyobrazić wigilii bez barszczu czy karpia :)

Ja niestety miałam okazję tylko raz obejrzeć program świąteczny pomimo że mieszkam tu 9 lat. Przez to że jestem z Polski moja rodzina nie miała tego nawyku, dla rodziców ten program byłby po prostu nudny.
Ja jednak będę chciała wprowadzić tę tradycję dla mojej córki już w przyszłym roku. Teraz wigilię zazwyczaj będziemy spędzać u moich rodziców, ale myślę że z myślą o córce nie będą się za bardzo buntować i o 15 dadzą na naszą 'jedynkę' ;)

Jeżeli chcecie zobaczyć program tu macie link: Kaczor Donald Święta



1 komentarz: