środa, października 03, 2012

Kolejna porcja...

...znaczków, hehe xP Tym razem jest to mieszanka znaczków  Disneyowskich i znaczków z różnych innych bajek :3
Zacznę od znaczków z Asterixem, każdy chyba oglądał tą bajkę chodź raz jako dziecko :3


 Te znaczko naklejki były rozdawane na skandynawskiej wystawie znaczkowej organizowanej przez SFU, czyli organizację młodych filatelistów w 2002 roku. Ja wtedy jeszcze w Polsce mieszkałam, do Szwecji wyprowadziłam się dopiero pod koniec 2004 roku więc chodź bym chciała to nie mogłam tam być ;) Co do samej bajki to nie sądzę żeby większość Polskich dzieci ją znało, w Szwecji za to jest równie kochana i uwielbiana przez pokolenia co Bolek i Lolek czy Reksio w Polsce. Bajka nazywa się Bamse. Bamse to najsilniejszy miś świata. Bamse zdobywa swoją nad przyrodzoną siłę dzięki miodowi który robi jego babcia. Brzmi trochę Gumisie prawda? Tylko że Gumisie wyszły dużo później niż Bamse. Bamse cieszy szwedzkie dzieci od 1966 roku podczas gdy Gumisie są znane od 80'ątych lat. Prawda jest taka że sam Walt Disney wysłał Rune Andrassonowi list z ofertą pracy jako animator, ale Rune odmówił bo wolał zostać i pracować w Szwecji. Szczerze to się nie dziwię że chcieli go u Disney'a. Na tym arkuszu może tego nie widać ale facet miał niezwykłą władzę nad pendzelkiem. Jego technika tuszowania nadal robi wrażenie na dzisiejszych rysownikach. Sama nigdy bajki nie oglądałam, ale z faktem że w Szwecji mam zamiar zostać na stałe to raczej nie ominie mnie magazyn,gry oraz same bajki z Bamse gdy sama doczekam się ewentualnych dzieci,no cóż lepsze to niż Bolek i Lolek jeżeli mam być szczera xD
Dalej to już są obowiązkowe znaczki Disneyowskie:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz