środa, września 05, 2012

Merida Waleczna

A więc w zeszły weekend obejrzałam pierwszy raz Meridę Waleczną po polsku. Nie byłam na tym w kinie ale na playtube.pl obejrzałam film najpierw po angielsku a potem po polsku w złej jakości.
Co do animacji to nie mam większych zastrzeżeń chociaż Toy Story 3 miało lepszą animację według mnie.Merida była chyba najbardziej niedopracowaną postacią w filmie pod tym względem. Wiem że Pixar użył nowego programu do animacji jej dzikich rudych włosów, ale sam pyszczek głównej bohaterki wyglądał trochę nijako. Polski dubbing mi się wogóle nie podobał, Merida chwilami brzmiała jak naburmuszona jedenastolatka a nie nastolatka. Polski głos królowej Ellinor też wogóle się jej nie trzymał. Co do amerykańskiej wersji nie mam żadnych ale, cały dubbing był świetny :)
Dużo ludzi narzeka na fabułę filmu i że Pixar się opuścił, ale ja się z tym nie zgadzam. Ludzie narzekają że tytuł angielski Brave czyli Odważna nie pasuje do Meridy, ale jak dla mnie wszystko się zgadza i to nie tylko co do samej Meridy ale nawet do jej matki. Można powiedzieć nawet że Ellinor była o wiele odważniejsza od córki, ona stanęła w obronie rodziny gdy Mor'du się pojawił w ostatnich minutach. Musiała też nabrać odwagi by zmienić swoje nastawienie co do Meridy. Chciała zachować tradycje i chciała córkę wychować na perfekcyjną przyszłą królową jaką ona sama jest (co w średniowieczu było przecież nie zwykle ważne), ale zrozumiała że dla dobra jej córki musi dać jej więcej swobody, a w tamtych czasach nie było to zbyt łatwe.
Merida jest typową nastolatką która po prostu musiała nauczyć się na swoich błędach.
Szczerze to najbardziej podobał mi się ten film do czasu aż Merida uciekła z domu po kłótni z matką. Cała ta sytuacja z niedźwiedziem trochę mi nie pasowała. To że Merida zamieniła matkę w niedźwiedzia bardzo mi przypomniało Brata Niedźwiedzia. Już od dawna wiedziałam że Ellinor będzie niedźwiedziem, ale podobno miał być też twist do tego. Ja myślałam że klątwa królowej dopiero pod koniec wyjdzie na jaw w jakiś interesujących okolicznościach, ale jedank Pixar wybrał że lepiej będzie żeby zbuntowana Merida sama zamieniła matkę w niedźwiedzia po przez ciastko, hmm.
No dobra, to by było moje pięć centów na temat filmu. I tak lubię Meridę, bo mam słabość do rudych postaci, ale na pewno nie nazwałabym jej feministyczną postacią tak jak Mulan. Merida jest po prostu zbuntowaną nastolatką, jasne chce decydować sama za siebie, ale równie dobrze niewolnicy obu płci w tamtych czasach mogli by sobie tego życzyć. Merida jest dzieckiem które nie chce się słuchać rodziców, co też nie wychodzi na dobre.  Mulan z kolei sama postanowiła ruszyć na wojne w imieniu ojca i ona naprawdę udowodniła odwagę swoimi czynami i pomysłami.
Jak na razie daję filmowi 8/10
Polskiej wersji 5/10
I tak kupię ten film na blu ray znając mnie ;D Ciekawa też jestem dubbingu szwedzkiego,  szwedzi żadko dobierają źle aktorów więc raczej o szwedzką wersję nie trzeba się martwić x3

3 komentarze:

  1. Jestem bardzo zadowolona, film mi się podobał. Zresztą mam słabość do Pixara. Podobało mi się że skupiono się tutaj na relacjach matka-córka.

    Niestety nie wiem dlaczego ale jakoś nie potrafię wstawić komentarza pod postem z czekoladkami więc zrobię to tutaj.
    Nie uwierzysz, ale razem z siostrą maiłyśmy całą kolekcje czekoladek z Herculesa właśnie z Hiszpanii. Pewnie w starych albumach znalazło by się jeszcze zdjęcie ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka!

      Ja też mam problem czasem z odpowiadaniem na komentarze w Bloggerze, pojęcia nie mam od czego to jest uzależnione o.0
      Fajnie że film ci się podobał, mi też się podobał, ale tak jak pisałam spodziewałam się deczko innego twistu xD Sam fakt co prawda że film był o relacjach między matką a córką jest plusem bo jednak rzadko robią takie filmy :3
      Oh, jak ja bym chciała zobaczyć te zdjęcia czekolad, ciekawa jestem czy to były by te co moja koleżanka kiedyś przywiozła, było by naprawdę ciekawie xD

      Usuń
    2. Kiedyś może przeglądnę u siebie pod tym kątem zdjęcia i filmy; )
      Naprawdę podoba mi się bardzo twoja kolekcja, bardzo!

      Usuń